Zaterdag 28 september 2013

28 september 2013 - Palm Desert, California, Verenigde Staten

Voordat we onze reis naar Fountain Valley, vlakbij Huntington Beach zouden gaan maken, wilde we nog wel iets bekijken in Palm Desert. (Palm Desert heeft zijn naam trouwens dik verdiend, lees: een mooi dorpje vol met palmbomen langs de weg, stralende zon en de woestijn en bergen afstekend op de achtergrond van het dorp.)

Een dierentuin leek ons wel leuk :). In de dierentuin 'The Living Desert' hebben we veel dieren gezien die in de droge en warme omgeving, zoals de woestijn, van Amerika leven. Zo zagen we bijvoorbeeld een soort tijger met een groot kattenhoofd.

Ook zagen we wolven, en vele andere dieren die wij in een Nederlandse dierentuin niet snel tegen komen, maar hier in Amerika leven. Opvallend was dat bijna alle dieren een klein verblijf hadden en dus weinig ruimte om te bewegen (Rob vond het wel meevallen). Dat vind ik dan best zielig. Alleen de hyena en de giraffen (samen met struisvogels) hadden een super groot verblijf. Ook opvallend was dat de dierentuin om 13:30 uur dicht ging. Misschien omdat het daarna te heet is om nog door de dierentuin te wandelen? Of er komt gewoon geen man kijken buiten het seizoen ;).

Na de dierentuin zijn we door gereden naar Courtyard Marriot hotel in Fountain Valley en hebben daar 's avonds gezellig gegeten in Mimi's Cafe. Leuk restaurant!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl