Dinsdag 1 oktober 2013

1 oktober 2013 - Honolulu, Hawaii, Verenigde Staten

Aloha! Zegt de cabincrew terwijl wij het vliegtuig instappen :). Vanochtend zijn we om 5:00 uur opgestaan, om onze huurauto in te leveren en ons naar het vliegveld te verplaatsen. Het bekende riedeltje van security check en voor je het weet zit je in het (weliswaar vrij nieuwe) vliegtuig. Voorzien van personeel in Hawaii shirtjes en de vrouwen met een mooie bloem in hun haar. Ook klinkt er een heerlijk relaxt muziekje en zien we op het scherm voor onze zitplaats vrouwen in mooie jurken en bloemenkransen dansen op een groot grasveld bij de zee en een liedje zingen. Dat is toch mooi :) haha. Er is zelfs ledverlichting in de cabines boven je hoofd, waar de kleuren van Hawaii uit schijnen, rood, paars en blauw.

Minder mooi is de man die naast ons zit (gelukkig zit er een gangpad tussen), die telkens wanneer hij opstaat even bukt en zijn compleet behaarde rug en bilnaad aan ons toont. Tja zulke dingen overkomen je ook, op een vlucht van 5 en een half uur naar Honolulu ;p. Waar ik nu mijn verhaal zit te typen. Ik heb trouwens gelezen dat Hawaii gewoon bestaat uit 137 eilanden!!

En natuurlijk alsof het bij onze vakantie hoort ;)… zit ik lekker een chipsje te eten en breekt er een stuk van m'n tand af. Niet een tand aan de zijkant maar gewoon mijn voortand. Waardoor ik me dus een tandeloze voel. Gelukkig is het de zijkant van m'n tand en heb ik nu een spleet tussen m'n tanden en zegt Rob dat het niet zo opvalt. Maar het voelt toch wel anders..

Op het vliegveld aangekomen hebben we een auto gehuurd en zijn we naar een centrum gereden vlakbij ons hotel. Het is nog vroeg dus we kunnen nog niet inchecken. Even winkelen dus maar ;). Ook eten we daar iets.. bij de Panda Express :). Super lekkere noodles, kip met honing en sesam en veggie spring rolls. Jammie!
Daarna rijden we toch maar naar het hotel en kunnen we gelukkig wat eerder inchecken. Even bijkomen van het vroege opstaan. Het is in Hawaii nog eens 3 uur vroeger dan in Amerika. Wat een totaal van 12 uur eerder dan Nederlandse tijd oplevert en we dus nog een hele avond tegemoet hebben.

Net voor zonsondergang lopen we richting Waikiki Beach. Wauw wat ontzettend prachtig!! Onderweg lopen we langs vele winkels en overal staan fakkels langs de stoep. De sfeer die er hangt is onbeschrijfelijk en pakt je helemaal. Super relaxt! Zittend bij het strand genieten we, met vele anderen, samen van de zonsondergang. Achter ons klinkt een heerlijk rustgevend Hawaiiaans muziekje.