Maandag 30 september 2013

29 september 2013 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vandaag hebben we onze VIP-tour door Warner Bros gepland. Die begint om 13:00 uur dus hebben we de ochtend nog vrij. We rijden naar Citadel outlet om daar te shoppen. Het is echt een hele mooie outlet. Geen beverwijk-achtige scene, maar gewoon een mooi winkelcentrum. We hebben flink rond geschuumt en ook wat gekocht natuurlijk. Omdat we zeker niet te laat wilde zijn voot de tour zijn we om 12:00 uur al vertrokken. Aangekomen bij WB mag je echt niet zomaar naar binnen. Je moet je tas laten nakijken en door een metaaldetector(poortje), net als op het vliegveld lopen. Nadat we goed gekeurd waren, hebben we onze tickets opgehaald bij de kassa. Gelukkig hadden we gereserveerd, want het was erg druk. De VIP-tour begon met een kleine film over de geschiedenis van WB en beelden van verschillende films en series die er zijn opgenomen. Geloof me, ontelbaar veel! De film was al indrukwekkend en de rest moest nog komen ;). Onze tourgide liep ons maar zo'n toeristische tram waar we allemaal plaats mochten nemen. Ook vroeg ie onze favoriete films of series. Pretty Little Liars natuurlijk ;). Toen de tour eenmaal begon zagen we al snel het decor van Hollis College, de deur van de school van Fitz en Mr. Montgomery. De gids vertelde dat de decors niet van echt steen gebouwd zijn, maar een soort schuimrubber met daarop de print van stenen. Zo konden ze ieder gebouw ook voor meerdere series en films gebruiken en andere signs en dergelijke erop prikken. We reden door hele "gemaakte straten" waarbij telkens vertelt werd welke films/series er gemaakt waren. Eerlijk waar te veel om op te noemen (en te onthouden ook ;)...). Wat betreft Pretty Little Liars hebben we het huis van Jason en van Hanna van de buitenkant gezien :)! Voor het huis van Jason stond helaas wel een grote kar met nepbomen en -planten. Die reden ze gewoon ergens voor als ze in die straat bijvoorbeeld een shot wilden maken, waar dat huis niet op hoefde. Het hele terrein van Warner Brothers wordt eigenlijk constant verbouwd en vele plekken worden voor meerdere series en films gebruikt. Ook worden de huizen gewoon gebruikt, niet om op te nemen, maar er bevindt zich een kantoor van een schrijven of producer in een huis. Het was allemaal erg indrukwekkend! Meeste dingen die je ziet zijn nep, maar het lijkt allemaal heel echt. Zo reden we door een klein stukje bos, wat bijvoorbeeld voor de serie Dexter maar ook voor Pretty Little Liars wordt gebruikt. Er lag een leeg meer, wat ze gewoon vol kunnen laten lopen en weer leeg wanneer nodig.

Tijdens de 2 uur durende tour zijn we ook op de set van Friends geweest. We mochten daar op de bank in Central Perk zitten en de tourgide maakte een foto van ons. De set is overigens heel klein, maar wordt door de camera's veel groter doen lijken. Ook hebben we de set van de serie 2 Broke Girls gezien. We zaten op de 1e rij in het publiek en er werd uitgelegd dat er verschillende locaties naast elkaar worden opgebouwd die regelmatig te zien zijn in de serie en locaties die maar zelden te zien zijn constant op en af gebouwd worden. Zo hebben we ook de Cheese Cake Factory van The Big Bang Theory opgestald op een karretje gezien.

Ze hadden ook een museum gemaakt met vele kostuums die gedragen waren in verschillende series. Het museum liet veel kostuums zien uit de Harry Potter films, maar ook van Batman, Friends, The Mentalist en natuurlijk Pretty Little Liars. We zagen de Black Swan Dress in real life en de kostuums die Aria, Spencer en Lucas (het juten kostuum met dat enge witte hoofd, voor degene die dan weten wat ik bedoel ;)….) droegen op het gekostumeerd bal. Helaas mochten we geen foto's maken daar. Oja en niet te vergeten het kostuum wat Alan droeg in de Hangover 1 met die baby in een draagzak!

Verder zagen we vele auto's gebruikt in o.a. Batman, The Dukes of Hazard, Harry Potter, Scooby Doo en ga zo maar door. We hebben een foto gemaakt bij een groen doek en een zwarte hoge lamp met een kruis er op. Oftewel Rob duwt mij in de Hogward Express ;). Super geinig hoe ze zo'n film maken en tegelijkertijd dus ook super nep ;). Naast de auto's mochten we ook een kijkje nemen bij thé 'props', alle spullen die gebruikt worden tijdens de opnames. Van een paperclip tot een complete eetkamerinrichting stond er. We mochten veel dingen ook aanraken. Veel is gemaakt van schuim, zoals een brandblusser die je gewoon kunt indeuken, maar ziet er wederom super echt uit! Er lag ook een plas bloed, nep dan ;). Maar ik twijfelde wel even voordat ik het aanraakte haha. Je snapt dus hoe echt het lijkt.

Aan het einde van de tour kregen we nog een klein kijkje van de opnames van de film Jersey Boys. Maar zo veel mogelijk afgeschermd natuurlijk, want anders is de film geen verassing meer. Het is ontzettend groot en indrukwekkend het terrein van WB. We zagen nog zoveel meer dan ik in mijn verhaal kan vertellen, zoals de stages waar alles werd opgenomen (helaas niet van de binnenkant ;)…..), van die hele grote dingen waar de camera's op worden geplaatst, de caravans waar de sterren verblijven en worden opgemaakt en dergelijke. Echt super om te zien! Je bekijkt een film of serie nu ook van een andere kant :).

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annet en Herman:
    5 oktober 2013
    Wat geweldig ,wat jullie allemaal meemaken. Een vakantie om nooit te vergeten. XXX Annet en Herman.
  2. Kim:
    6 oktober 2013
    Wauw, wat hebben jullie een mooie vakantie.
    Geniet nog van jullie huwelijksreis.
    Xx.