Donderdag 26 september 2013

26 september 2013 - Flagstaff, Arizona, Verenigde Staten

Na heerlijk te hebben geslapen in het king size bed gaan we vandaag op weg naar Horse Shoe Bend, Antelope Canyon en de Grand Canyon.

Eerst komen we bij Horse Shoe Bend, dat is een rivier die door de jaren heen zijn weg heeft gevonden in een rondje op een berg. Wat nu dus meters diep is geworden en in een soort hoefvorm in de bergen loopt met een hoge berg in het midden. Het water leek vanaf het uitzichtpunt een groene kleur te hebben. Dat gaf een heel mooi effect!

Hierna zijn we verder gereden naar Lower Antelope Canyon, waar we voor de eerste keer met een gids op een tour gingen. Dit was verplicht, omdat de Canyon regelmatig vol loopt met water en wij als toeristen de weerscondities niet zo goed kunnen voorspellen. Wanneer er een hoop wolken boven de Upper Antelope Canyon verzamelen gaat het regenen en loopt het water in snel tempo naar beneden en wordt de Lower Antelope Canyon overstroomd. Dit was zo'n 6 dagen geleden nog gebeurd. Wie ooit de film 129 hours heeft gezien, weet in wat voor soort canyon we zijn gaan wandelen :). We kunnen allebei niets anders zeggen dat dat het zo geweldig indrukwekkend was!! Veruit het mooiste wat we tot nu hebben gezien :)!

We begonnen met de gids te wandelen over een droge rivier, tot er ineens een smalle scheur in de opgedroogde rivier opdaagd. En ja, je raadt het al daar gaan we in. Vanaf boven lijkt het alsof we daar nooit in passen, maar iedereen verdwijnt in een paar passen onder de grond (hier zou ik het liefst zo'n smiley bij zetten met grote ogen en open mond haha). Dus ook wij volgen onder de grond en wat we daar zien is zo mooi. Het water heeft smalle en wat bredere gangen uitgesleten onder de grond en er is een hele mooi glad gesteente door onstaan in verschillende vormen. Door het lichtinval geeft dat prachtige oranje, rode en paarse kleuren. Je moet er wel iets voor over hebben om al dit moois te zien. Niet alleen het onder de grond en soms door hele smalle gangen te lopen, maar het waait er zand en soms ook stenen naar beneden. Ze hadden ons daar van tevoren wel voor gewaarschuwd en had ik mooi een hoedje en wij beiden onze zonnebrillen opgezet. Zodra we de eerste passen de Canyon in waren gelopen zat echt al overal zand. In je haren, nek, armen, in je shirt, tussen je tanden ;) en ga zo maar door.. Maar dat was het allemaal waard.

Na deze spectaculaire trip zijn we via de Grand Canyon naar onze overnachting in Flagstaff gereden. Bij de Grand Canyon hebben we van een mooi uitzicht over het gebergte genoten. We zijn op verschillende punten gestopt en het gebergte vanuit een andere hoek bekeken. Het was mooi maar minder indrukwekkend dan verwacht.

In flagstaff hebben we gekeken voor een iphone voor mij, maar die hadden ze niet op voorraad. We hebben onze hoop nu gevestigd op LA. Ook hebben we in Flagstaff een wasje gedraaid. Dat is wel nodig aangezien voor nog zo'n 2 weken vakantie voor de boeg hebben :). Onze hotelkamer daar was heel basic, maar omdat de droger zijn werk niet helemaal goed had gedaan hebben we de kamer mooi versierd door echt overal onze was uit te stallen haha.

Oja en ook wel leuk om te vermelden, deze avond hebben we voor het eerst regen gehad en hadden we onze jassen nodig omdat het koud was.

1. Annelies:
    28 september 2013
    Prachtige foto's. Zou denk ik de kriebels krijgen als ik daar gestaan zou hebben ;-) . Ik ga snel weer door, ben nieuwsgierig naar de volgende canyon en rivieren. Wederom de beste groetjes.