Zondag 15 september 2013

16 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we voor onze vakantie naar Amerika en Hawaii. Rond kwart voor 7 's ochtends zijn we op d'n Doorneind en brengen Bram en Kim ons weg naar Schiphol. Thanx Bram en Kim! Op schiphol verloopt alles snel en soepel en we zijn binnen no time op Heathrow in Londen. Daar zorgen we ervoor dat we snel naar de incheckbalie gaan en mooi op tijd zitten we te wachten bij de gate van onze vlucht die ons naar San Francisco gaat brengen. Wat we op dat moment nog niet weten is dat onze bagage niet het juiste label heeft gekregen en dus geen voorrang krijgt om over geplaatst te worden naar dit vliegtuig..
De vlucht naar San Francisco duurt zo'n 10,5 uur. Ik vermaak me prima met het kijken naar Pretty Litlle Liars en andere films op het entertainment systeem. Rob leest een tijdschrift en kijkt ook wat series op z'n laptop. Net op het moment dat we een beetje klaar zijn met de lange vlucht (2 uur voor we landen) schuif ik het 'gordijn' omhoog en kijken we gewoon recht op de Rocky Mountains!! Echt een super timing en wat een mooi uitzicht op die prachtige bergen! Vanaf toen hebben we veel uit het raam gekeken en hebben we ook de Golden Gate Bridge en Alcatraz al vanuit het vliegtuig mogen bewonderen.
Op het vliegveld in San Francisco worden we goed gekeurd door de douane en mogen we onze bagage halen. Als in een versnelde film zie ik iedereen komen en gaan bij de bagageband, maar wij staan er nog. Met een voorgevoel lopen we naar de balie en inderdaad onze koffers zijn nog in Londen. Helaas! We vertrekken zonder koffers en de vrouw verzekert ons dat ze de volgende avond naar ons hotel worden verzonden.
Een uurtje wachten in de rij voor onze Amerikaans SUV en daar zitten we dan. We hebben geluk want krijgen een gloednieuwe bak en hup het Amerikaans wegennet op. Gelukkig rijdt Rob naar ons hotel (ik heb nog nooit in een automaat gereden en vind het dus een beetje spannend). Plus de Goliath van Walibi is niks vergeleken bij de wegen in San Francisco. Wat een steile wegen!!
Bij het hotel aangekomen hebben we weer geluk en is de studio die we geboekt hadden vol en krijgen we een kamer ter grote van ons appartement! Met keuken en 2 slaapkamers! Super relaxt! Na wat boodschappen gedaan te hebben en iets gegeten heb ik de kans om een rondje parkeerplaats te doen in onze SUV en terug naar het hotel te rijden. Mooi, dat is ook weer gelukt!
Rond 21:30 uur Amerikaanse tijd gaan we maar slapen (na 24 uur wakker te zijn). Om 2:00 uur 's nachts ben ik klaar wakker (het is hier 9 uur vroeger dan in NL, voor m'n gevoel dus 11:00 uur 's ochtends). Rob wordt ook wakker want er gaat ergens een auto-alarm (lees toeter) af. Wij uit het raam kijken, staan er een hoop ramptoeristen op de parkeerplaats en de politie kom zojuist ter plaatse. Wat er zojuist gebeurd is geen idee... We proberen opnieuw verder te gaan slapen, maar ons biologische (nederlandse) ritme zit ons in de weg en om 6:00 uur Amerikaanse tijd staan we dan toch maar op.
Om 7 uur kunnen we ontbijten en daarna rijden we naar de winkel. We hebben nu geen eigen spullen dus gaan mooi wat inkopen, aangezien we toch een x bedrag hiervoor vergoed krijgen ;). Tot later!

1. Annelies:
    16 september 2013
    Sjieke kamer, kei leuk om bij te blijven, is alsof jullie niet zover weg zijn. Allerliefste groetjes