Maandag 16 september 2013

16 september 2013 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De eerste dag in San Francisco zijn we vroeg begonnen, omdat we om 6 uur 's ochtends echt niet meer konden slapen. Om 7 uur konden we gaan ontbijten en daarna zijn we naar de Wall Mart gegaan in Richmond. Dat is een groot warenhuis waar ze letterlijk alles hebben!! Wall Mart heeft ook meerdere verdiepingen waar ze zelf met de roltrap naartoe kan. En je karretje dus ook..... Die "gooi" je door een klapdeurtje heen en hij wordt zo naar boven getrokken. Best apart.

Na ons bezoek aan de Wall Mart zijn we onze spullen even naar het appartement gaan brengen. Daarbij moesten we over de San Rafael Bridge en volgens Rob konden we daar de tol wel met de creditcardkaart betalen. Nou mooi niet dus :p. Alleen met cash en dat hadden we nog niet want de pinautomaten die we tegen waren gekomen waren out of order. Hoppa 1e toll violation oftewel boete in the pocket ;).

Bij aankomst van ons hotel stond er een verdelgingsbusje. Mmmm dat is meestal geen goed teken. Er lagen nogal wat slangen met gele tape vast gemaakt naar 1 appartement in. Ik proberen naar binnen te gluren maar kon niet veel zien, dan dat het appartement overhoop lag. Gelukkig hebben wij tot dusver geen last van naar ongedierte...

In het centrum van San Francisco zijn we vervolgens gaan winkelen voor wat nieuwe spullen. Het was daar erg groot en overweldigend. Ik moest zo rond kijken dat ik Rob niet altijd goed in de gaten hield en hij dus alweer ergens anders liep dan ik.

Na onze winkeluurtjes zijn we naar Twin Peaks gereden. Het hoogste puntje van San Francisco. Zo wat waait het daar hard! Vanaf daar konden we de stad bekijken waar we zojuist gewinkeld hadden. Erg mooi! Ook zijn we naar het North East view point van de Golden Gate Bridge geweest. Paar mooie foto's gemaakt en een stukje de brug opgelopen.

Moe en nog steeds niet in het Amerikaanse ritme zijn we terug gereden naar het appartement. In de hoop dat onze koffers gearriveerd zouden zijn. Helaas... De man achter de balie van ons hotel adviseerde ons om toch even telefonisch contact op te nemen met de vliegtuigmaatschappij. Rob heeft een paar telefoontjes gepleegd en een code gekregen om onze bagage te tracen, maar alles was onbekend.....

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Annelies:
    17 september 2013
    Door alle trubbels, toch een mooi verhaal, jullie hebben weer andere ervaring opgedaan. Hopelijk gaat het vanaf nu van een leien dakje. Veel plezier. Xxx
  2. Annelies:
    17 september 2013
    Ps. Het is september 2013 en niet 2012. ;-)
  3. Jaimie:
    18 september 2013
    Leuk om zo te lezen wat er daar aan de andere kant van de wereld allemaal gebeurt bij jullie! Ik lees de verhalen in mn "pauze" van het "werk" mooi even door! ( 2 woorden die jullie heerlijk ff niet hoeven te gebruiken!) veel plezier! Xx
  4. Yvette Huismans:
    19 september 2013
    Zo goeiemorgen! Kunt zien dat we echt nog niet in ons ritme zitten he :p. Maar ik heb 2012 verandert in 2013 ;). Super leukmdat jullie gereageerd hebben op onze verhalen :)! Inderdaad even geen werk Jaim ;) en dat is wel relaxt moet ik zeggen hihi..