Dinsdag 17 sept 2013 en Woensdag 18 sept 2013

18 september 2013 - Mariposa, California, Verenigde Staten

Dinsdag 17 september 2013

Weer zijn we allebei vroeg wakker, aan de ene kant omdat we nog niet in het ritme zitten, aan de andere kant omdat we allebei toch wel heel graag willen weten waar onze spullen zijn. Rob logt in op internet en er staat weer dat er niks bekend is. We besluiten om nog maar eens te bellen met de vliegtuigmaatschappij en met goed gevolg want de beste man aan de andere kant van de lijn kan ons vertellen dat onze koffers zojuist geland zijn in San Francisco. Sow wat zijn wij blij!! Rond de middag zouden ze bij ons hotel zijn.

We vertrekken met onze auto naar het Golden Gate visitor center. Daar bekijken we de enorme brug van de andere kant dan gister en kunnen we wat informatie lezen over de geschiedenis en de bouw. Nog een mooie foto gemaakt van Rob bij de Golden Gate brug, want hij is er toch wel heel blij mee dat hij de brug nu goed heeft kunnen zien ;).De vorige keer hing er namelijk veel mist en heeft hij hem niet goed kunnen zien.

Hierna rijden we verder naar Fisherman's Warf. Dat is een haventje met Pier 35 en Pier 39. Het is mooier dan ik had verwacht van een haventje! Ze hebben een soort western centrum gebouwd daar, wat er heel geinig uitziet. Ook erg indrukwekkend was dat er een groot aantal zeeleeuwen op aanlegsteigers lag te "zonnen". Je hoorde ze letterlijk van een afstandje al roepen. Toen we daar een tijdje stonden te observeren, zagen we dat sommige elkaar telkens van de steigers af joegen. Ze duwden elkaar gewoon van de steiger af, hup zo terug het water in. Toen ik tegen Rob zei:' je begrijpt toch niet hoe dit werkt'. Stond er een vrouw naast mij (de 1e nederlander en met veel zeeleeuwenkennis) die ons vertelde dat de ene zeeleeuw van een andere, zwaardere soort was en de anderen daar bang van waren. Danku voor deze info.

We zijn ook nog even naar een office gelopen om te kijken of we daar misschien nog tickets konden kopen voor Alcatraz. Helaas ook daar de komende dagen alles vol geboekt. Op internet hadden we ook al proberen te boeken, maar het is erg populair en morgen moeten we toch echt verder reizen...Om het leed te verzachten zijn we maar een echte amerikaanse hotdog gaan kopen bij een kraampje. En ik moet zeggen: Da smoakt goe!!

Terug naar ons hotel, met weer een klein geluksmomentje. Lees: parkeergarage kost 8 dollar per uur of any fraction of that hour. We waren er om 10:30 en precies om 12:30 uur doe ik het kaartje in de betaalautomaat. Mega!

Yes! Onze koffers zijn eindelijk in het hotel :)! Nu even genieten van de zon aan het zwembad. 'S Avonds dit ook nog even gevierd met een heerlijke lemongrass mojito en een biertje.

Woensdag 18 september 2013

Vandaag nemen we afscheid van San Francisco. Na een klein uurtje rijden hebben we de stadse drukte met vele en hoge gebouwen ingerolen voor een nogal grote, dorre vlaktes langs de interstate.Het wordt langzaamaan steeds rustiger en we komen in het dorpje Mariposa aan bij ons hotel. We kunnen nog niet inchecken dus gaan we met de auto vast naar Mariposa Grove. Dit is een onderdeel van het Yosemite Park. We parkeren de auto en nemen een shutllebus naar het begin van het park. We lopen een kleine trail, omdat het al wat later in de middag is. Onderweg komen we enkele erg grote en indrukwekkende seqouia's tegen! Dat zijn enorm grote bomen. Deze bomen bevatten tanine waardoor ze nooit vergaan. Daardoor konden we ook de joekels van wortels zien van een omgevallen seqouia. Het was wel een enorme toeristische "attractie"... Je kon soms amper een foto maken, omdat er zo'n 30 mensen voor stonden haha. Dus besloten we terug te gaan, want morgen gaan we ook nog een langere trail lopen.

's Avonds weer lekker een hapje eten. Je zou denken niet zo heel bijzonder. Maar wij moeten elke keer onze legitimatie's meenemen.... Ja ja als we een wijntje of biertje willen drinken moeten we kunnen aantonen dat we wel 21 zijn haha!

1. Dennis:
    Heey Zus,
    Super leuk om je verhaaltjes elke keer te lezen!
    Lijkt me echt een super mooie reis voor zover....
    Toch ook maar eens flink gaan sparen voor zo'n reisje :)

Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaaltje.
  2. Annelies:
    19 september 2013
    Lekker toch om zo'n babyface te hebben ;-).maar niet teveel fastfood, anders kan dat weleens veranderen :-). Geweldig om zo'n reis mee te maken, en ook om jullie fantastisch verhaal te lezen. Kijk nu al uit naar de volgende. Geniet ervan. Dikke kus, pap en mam. Xxx
  3. Annet en Herman:
    19 september 2013
    Hoi Rob en Yvette, Wat fijn dat jullie bagage er eindelijk is,maakte me al grooooote zorgen om de wandelschoenen (ha,ha). Fijn dat we jullie reis op deze manier kunnen volgen.Kijk erna uit wat jullie allemaal nog meemaken. Veel plezier. Liefs Annet en Herman