Donderdag 19 september 2013

19 september 2013 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Today onze eerste hike-day. En wel in Yosemite National Park. Waar we gister al een klein kijkje hebben genomen. Om bij de hoofdingang van het park te komen is het nog best een eindje kaggelen. Daar aangekomen wilden we de shuttle bus nemen naar het Visitor Center om daar een kaartje te kopen voor de bus naar Glacier Point. Vanuit daar wilden we dan terug naar beneden de 4 Mile Trail lopen. Helaas.. Ook dit was uitverkocht. We hebben besloten om toen de shuttle bus weer te nemen naar busstop #16. Vanuit daar zijn we de Mist Trail gaan wandelen tot de top van Vernal Fall. Zo'n 2.4 miles (3.9 km) round trip. Je zou denken: "dat doen we ff". Maar het was een flinke klim naar de top van de berg waarbij we soms erg smalle en steile paden hadden. Ik heb regelmatig aan onze moeders gedacht deze dag. Ons mam zou me een held vinden als ze kon zien welke beklimming wij maakten en Annet was ik meer dan dankbaar voor de goeie wandelschoenen die ik mocht lenen. Zonder was echt geen optie. We hebben er zo'n 1,5 uur over gedaan om helemaal boven bij de waterval te komen. Waarbij ik zelfs een moment heb gehad dat ik twijfelde of ik wel verder durfde. Toch gedaan en het was het meer dan waard!! Naar boven klimmend konden we de waterval al steeds bewonderen, die samen met de zon ook nog een mooie regenboog vormde. Maar helemaal boven was het super om te zien dat het water langzaam en rustig naar de afgrond ging en dan ineens kei hard naar beneden kletterde. Ik ben het water nog van dichtbij gaan bekijken en voelen. Het was super helder en erg koud.

Onderweg naar de top kwamen we ook nog een eekhoorn van heel dichtbij tegen. Wow dat is bijzonder! Nog niet wetende dat er boven aan de top een hele familie woont die niet bang is om bij je te komen ;). Terwijl ik het water bij de waterval stond te bekijken en Rob daar een foto van wilden maken zag hij dat er een eekhoorn wel heel nieuwsgierig bij onze tas kwam kijken. Die eekhoorn zal honger gehad hebben ;). Ook al kwamen we dichterbij, hij ging niet zomaar weg! En zijn neefjes en nichtjes kwamen hem mee helpen met het onderzoeken van de tassen van andere bezoekers. Super geinig!

We waren allebei blij dat we de trail naar Vernal Fall hadden gemaakt. Het was echt geweldig mooi en ik heb zelfs nog bovenaan de waterval gestaan. Stiekem over het hekje gegaan wat daar stond.. Maar dat deden er wel meer hoor ;). Hoe indrukwekkend!!

Na nog een 45 minuten voor de tocht naar beneden besloten we nog een kleine trail te doen. En wel naar Mirror Lake. Dus hup de shuttle bus in en naar busstop #17. Wij dachten dat moet wel een super mooi meer zijn met zo'n naam. Maar toen we daar naartoe liepen kregen we steeds meer het idee dat er wel eens geen water in het meer kon zitten, gezien de droge beekjes. En aankomend bij het begin van het meer, werd ons vermoeden bevestigd. Tada geen water! Rob is voor de vorm in het "meer" gaan staan voor de foto. Een beetje een teleurstelling… Maar ach ook geinig als we straks een foto googlen waarbij er wel water in het meer zit. Hup terug naar de shuttle bus dan kunnen we nog met de auto naar Glacier Point.
Wachtend op de shuttle bus lezen we het informatiebord wat daar staat. Er daar staat gewoon heel duidelijk op dat Mirror Lake in winter en spring hele mooie reflecties geeft van de omgeving. Maar dus niet eind zomer…. Goeiemorgen!

Terug bij de auto zijn we nog naar Glacier Point gereden. Daar kun je Half Dome zien, een bijzondere rotsformatie in het Yosemite Park. Onderweg daar naartoe staat er ineens een vos in het wild langs de weg, rustig rond te kijken naar het voorbijkomende verkeer. Mooi! Ook Half Dome was nog heel spectaculair om te zien. De natuur is gewoon eindeloos mooi hier.

1. Annelies:
    21 september 2013
    Prachtig verhaal, krijg inderdaad de kriebels als ik lees wat je bewandeld hebt, gelukkig dat je de juiste schoenen hebt geleend, super stoer van jullie zo'n tocht. Ben zo benieuwd naar de foto's, moet er zeker geweldig uit zien. Wat jullie allemaal zien, beleven wij zo toch'n stukje mee. Ik wens jullie nog veel plezier en wandel veilig ;-). Xx xx