Vrijdag 20 september 2013

20 september 2013 - Death Valley National Park, Verenigde Staten

Vandaag gaan we een flink stuk rijden vanaf Yosemite National Park naar Death Valley. Gelukkig weet Rob van zijn vorige reis een beetje de route te bepalen, want onze TomTom is weer eens flink confused en wil ons een hele andere richting op sturen. Vanwaar Rob uit eigen ervaring weet dat het zo'n 5 uur extra reistijd oplevert ;).  Mooi niet dus. Vanaf Yosemite naar Death Valley is zo'n 585 km rijden en we hebben er ongeveer 8 uur en 15 minuten over gedaan inclusief stops. Tijdens deze lange reis heb ik ook voor het eerst langere tijd gereden op Amerikaanse grond.

Tijdens deze reis hebben we een grote variatie aan landschappen gezien. Het begon met de vele bommen en bossen in Yosemite Park. Ook hebben we daar nog veel overblijfselen gezien van kleinere bosbranden. Op sommige stukken leek het nog niet lang geleden te zijn gedoofd, aangezien er nog veel as op de grond lag. Best indrukwekkend. Wat verder rijdend kwamen we bij een prachtig meer, wat zomaar uit het niets opdook. Tenaya Lake! Daar zijn we gestopt en hebben we toch maar een mooie foto gemaakt van een meer met water ;).
Onze reis vervolgde zich verder over vele slingerwegen en naarmate we steeds dichter bij Death Valley kwamen begon de omgeving te veranderen in alleen maar bergen en rotsen. Verder was er werkelijk niks te zien. Wat een echt prachtig uitzicht gaf vanuit de auto. Vanaf een uur rijden tot onze verblijfplaats Stove Pipe Wells kwamen we een kleine zandstorm tegen, zo over de weg. Ik heb het gefilmd, dat kunnen we nu niet laten zien. Maar dat komt zeker nog!

En zo dwars door de bergen heen rees daar ineens Stove Pipe Wells op. Een inimini western-dorp met verblijfplaatsen voor toeristen, een general store, een restaurant, een saloon en jawel een zwembadje. Voor echte avonturiers is er ook een campground. Groot respect voor die mensen, aangezien het hier 's avonds nog steeds zo'n 104 Fahrenheit (35 graden) is en het best hard waait. De wind voelt niet echt aangenaam aan, maar meer als een hete föhn op de hoogste stand.

Samen hebben we naar de ondergaande zon gekeken vanaf de porch van onze "voordeur" bij Stove Pipe Wells. Ontzettend mooi en niet eens te omschrijven of vast te leggen op de foto. Zodra het hier donker is, is het ook gewoon pikkedonker. Geweldig om hier te zijn!

Speciaal voor Rob vermeld ik ook nog dat we vandaag in het restaurant Baby Back Ribs hebben gegeten. Gewoon ribkes, maar het heeft wel een geinige naam ;).

P.s. De foto's volgen later want we hebben hier heel slecht Wifi bereik en 0 nul bereik op onze telefoons..

1. Annelies:
    21 september 2013
    Wederom een fantastisch reisverslag, wat een ervaring. Wij genieten steeds opnieuw van jullie, en proberen een voorstelling te maken van jullie belevenissen. Lukt heel aardig met deze prachtige verhalen. Groetjes pap en mam en dikke xxx
  2. Geert:
    21 september 2013
    Leuke verhaaltjes. Maar wij gaan morgen naar de Truckrace in Zolder. Beleven wij ook nog iets. Veel plezier daar en ik ben benieuwd naar de foto,s.
  3. Gerrie en Antoon:
    22 september 2013
    Geniet samen van jullie reis we volgen het mee

Knuffel vanuit His