Zaterdag 21 september 2013 t/m Maandag 23 september 2013

21 september 2013 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Dit verhaal begint met een rectificatie, namelijk de temperatuur van gister. We dachten dat 104 Fahrenheit zo'n 35 graden was maar in de krant van Stove Pipe Wells kwamen we erachter dat het eigenlijk zo'n 42 graden. Pretty hot..

Deze dag zijn we van Death Valley naar Las Vegas gaan rijden. Onderweg wilden we nog een aantal toeristische punten bekijken die bij Death Valley horen. We zijn als eerste gestopt bij de Sand Dunes, een klein soort saraha. Death Valley is ook woestijn maar voor zover wij nu gezien bestond het voornamelijk uit bergen en rotsen. Bij de Sand Dunes zijn we uit de auto gestapt en meteen was het super heet, ook al waait het er enorm. We zijn een klein stukje de duinen in gelopen (met een flesje water ;)..) maar het was erg heet. Na een paar foto's gemaakt te hebben zijn we snel terug in de auto gaan zitten voor verkoeling. Bij de Sand Dunes stond ook gewoon een ranger zijn werk te doen. Onvoorstelbaar dat die man gewoon de hele dag in de snikhete zon kan staan. Respect! Na de Sand Dunes kwamen we bij Artist Drive. Dit is een route die je kan afleggen met de auto en waarbij je een mooi palet aan kleuren krijgt te zien op de bergen. Ik ben de auto weer even uit geweest om een kijkje van dichtbij te nemen. Het was werkelijk prachtig hoe de berg zo'n mooie kleuren kan hebben. Hup, snel weer de auto in en verder rijden naar de Devils Golf Course. Ik had echt geen idee wat ik me hierbij moest voorstellen…. Het is een groot stuk grond die helemaal opengebarsten is door de wind en water. Het waait sowieso best wel in Death Valley maar daar was toch wel echt het toppunt. Ik had soms moeite om te blijven staan zelfs. De grond daar was helemaal hard en uitgedroogd. Mooi om te zien dat de natuur zoveel invloed heeft. Hierna zijn we doorgereden naar Badwater waar we de zoutvlaktes konden bekijken. Badwater is het op een na laagste puntje van de wereld, 85,5 meter onder de zeespiegel. Er lag nog een klein beetje water maar verder was de grond ook helemaal droog en wit van het zout.

Na genoeg de toerist uitgehangen te hebben besloten we door te rijden naar Las Vegas, waar we ons verblijf geboekt hebben in het Luxor hotel. Een hotel was gebaseerd is op Egypte en de vorm van een piramide heeft. Op de weg daaraantoe kwamen we onverwachts nog een toeristische plek tegen Zabriskie Point. Een van de heetste plekken op de wereld. Daar konden we nog genieten van een mooi uitzicht over een soort golvende duinen.

Aan het einde van de middag rijden we Las Vegas binnen en gaan we op zoek naar de plek waar we onze auto moeten parkeren, een enorme parkeergarage voor het Luxor hotel. Wanneer we de parkeergarage uitlopen kunnen we met een lift naar de lobby van het hotel. Het is nog best een stukje lopen met onze koffers, dwars door het casino, om bij de incheckbalie te komen. Het is echt een gigantisch groot hotel. We checken in en lopen naar Elevator 1B, omdat deze ons naar de 25e verdieping kan brengen. De lift gaan schuin omhoog wat best een raar gevoel is. Over de gang naar onze kamer kunnen we het hele hotel (piramidevormig) van bovenaf naar beneden bekijken, inclusief alle andere gangen. Beetje lastig uit te leggen, maar je ziet het wel op de foto's. Pff hoe hoog!! Het hotel is overigens van alles voorzien en bijna alles is 24/7 open. Lees: winkels, barretjes, nachtclub, casino, zwembad, spa, fitnessroom, fastfood zoals MC Donalds, Starbucks en noem het maar op.

's Avonds zijn we Vegas buiten ons hotel gaan verkennen. Wat ik al veel meer gezien had die dag, zag ik nu nog meer. Een aardig aantal zatte en luidruchtige mensen. Dus…. Niet echt iets waarbij ik me als nuchter persoon heel prettig bij voelde op dat moment. Je weet dat Vegas bekend staat om het leven vol drank, feesten en gokken. Maar als je er dan zelf mee geconfronteerd wordt is het toch even wennen. Het is ontzettend druk op straat en je kunt over loopbruggen van het ene hotel naar het andere hotel lopen. Het gras langs de stoep is gewoon nepgras en uit elke struik komt muziek. Ja echt waar! Er loopt zelfs een achtbaan tussen de hotels door, gewoon boven de stoep. Het ene hotel is een piramide (de onze) en een ander hotel is net een kasteel uit Disneyland, met rode puntige daken op de torentjes. Het is een grote kermis, op zichzelf erg indrukwekkend. We zijn naar het Bellagio hotel gelopen en hebben daar gegeten. Ook hebben we de fonteinenshow gezien daar. Super vet! We hadden geen camera bij ons, maar zijn de laatste avond in Las Vegas nog terug gegaan om de fonteinenshow te filmen.

Op zondag onze 1e hele dag aan het zwembad bij ons hotel. Super relaxt!! Het zwembad is erg mooi en er klinkt de hele dag leuke, hippe muziek uit de speakers. Het is lekker warm, maar het waait ook een beetje waardoor het niet te heet is. We drinken wat cocktails en biertjes. Kan niet beter ;). 's Avonds gaan we naar het MGM Grand hotel. Daar zit een club in, genaamd Hakkasan. We drinken een drankje bij een cafeetje in het hotel en gaan daarna naar binnen. Er lopen vooral veel jongens in pak en meisjes in te strakke, korte jurkjes. Opvallend is ook dat er veel Aziaten zijn, wat overal in Amerika eigenlijk zo is. We bestellen een wijntje en biertje, voor samen 26 dollar!!! Daarna gaan we op de dansvloer staan. De dj draait goeie muziek en het wordt snel drukker. We maken allebei wat foto's en een filmpje en sturen die naar vrienden. Super cool! Een uurtje of 2 later wil ik nog eens op mijn telefoon kijken, maar wat denk je… weg! Hij zit gewoon niet meer in m'n tasje en m'n tasje is wel dicht. Helaas hadden we een kwartiertje daarvoor ook al een man gezien, op zoek naar z'n telefoon. Conclusie: ook mijn telefoon is dus hier zojuist gejat. Je vraagt je echt af wanneer en wie dat gedaan heeft. M'n tasje heb ik de hele tijd bij me gehad en ik heb echt niet gemerkt dat iemand er aan heeft gezeten. We kijken dus wat in het rond en vragen aan de security of er misschien een telefoon gevonden is. Ze vertellen ons dat we morgen het beste naar de Lost and Found van het MGM Grand hotel kunnen gaan. Heel veel zin hadden we niet meer om te blijven en zijn dus maar naar bed gegaan.

De volgende dag (maandag) een heel riedeltje. Naar Lost and Found, geen telefoon, naam en telefoonnummer (van Rob) achtergelaten, er staan nog zo'n 7 a 10 andere namen op de lijst die hun telefoon kwijt zijn (opvallend), naar security, geeft ons een telefoonnummer van het Police Departement, PD gebeld en een report aangemaakt en zo zijn we de ochtend kwijt. Na het doen van de aangifte zijn we toch maar gewoon weer gaan chillen aan het zwembad. Meer kunnen we helaas niet doen. Nog maar een cocktail erbij om het vakantiegevoel weer optimaal te beleven. We hebben trouwens ook al een mooi bruin kleurtje opgedaan in deze paar dagen in Las Vegas. 's Avonds nog gegeten bij het Aria hotel (wat ook de naam van een persoon in 1 van mijn favoriete series Pretty Little Liars is en wat ik dus wel cool vind). Het buffet bij Aria is erg uitgebreid, van sushi tot italiaans, amerikaans en vele toetjes/ijs, en goed verzorgd. Rob vindt dat helemaal het einde hihi. Van ieder bord heeft ie een foto gemaakt :)! 's Avonds natuurlijk nog een laatste keer gokken in het casino. Dat staat nog niet in dit verhaal. Maar ook dat hebben we iedere dag eventjes gedaan. Helaas niet veel gewonnen, maar wel gratis cocktails en bier.