Dinsdag 24 september 2013

24 september 2013 - Valley of Fire, Verenigde Staten

Vandaag verlaten we Las Vegas en rijden we langzaam aan weg van de drukte, weer de rustige buitenwijken in. Na een klein uurtje rijden komen we Valley of Fire State Park aan. Daar hebben we de Scenic Drive door het park gedaan. Dan kun je met de auto rond rijden en bij verschillende points uitstappen om mooie uitzichten te bekijken en eventueel een kleine trail te lopen. Wat je vooral mooi is, zijn de red sandstone formations. Een rood gebergte, dat deze kleur heeft gekregen door het kleine gehalte ijzer in het gebergte. De formaties zijn zo'n 150 miljoen jaar geleden, in de tijd van de dinosaurussen, gevormd.

Via de Scenic Drive zijn we van de Beehives naar Mouse's Tank naar de Rainbow Vista gereden. De eerste 2 zijn mooie uitkijkpunten over de rode bergformaties. De Rainbow Vista geeft een panoramisch uitzichtpunt over een multi-colored sandstone. Heel erg mooi dat het gebergte verschillende kleuren heeft aangenomen. Het is hier weer super heet, dus lang kunnen we niet uit de auto blijven. Snel weer verder rijden dus. Onderweg zien we ineens een paar berggeiten op een rots staan, en de rest van z'n familie de weg oversteken. Kei leuk! We komen aan bij het volgende viewpoint White Domes. Hier heeft het gebergte een erg witte kleur. Daar kunnen we een kleine trail lopen, ik ga een kijkje nemen want ik zie een bord staan. Dat bord geeft een Heat Warning aan. De laatste dagen is het zo'n 110 Fahrenheit (43 graden) daar en ze raden het lopen van de trail dus af. Het lijkt ons ook niet zo geschikt, gezien de hitte dus genieten we van het witte gebergte wat we daar zien.

Terug rijdend stoppen we nog bij Fire Canyon en Silica Dome. Daar zie je een scherpe lijn is het gebergte tussen wit en rood. Super mooi! Rob wil graag nog Fire Canyon zien, maar die weg is afgesloten. We besluiten om de auto te laten staan en daar zelf in te lopen. In de verte zien we nog een klein, blauw meertje tussen de bergen liggen. Verder is het allemaal erg droog. We komen er daarna achter waarom de weg afgezet is, de weg is namelijk gewoon ingestort! Heel apart om te zien. Waarschijnlijk is door een overstroming in de winter of lente de weg gewoon in elkaar gezakt. We kunnen dus ook niet meer verder lopen. We staan op dat punt wel even stil en luisteren. Er is niemand daar en je hoort ook gewoon echt helemaal niks. Dat is zo gaaf!

Na deze mooie uitzichtpunten te hebben gezien rijden we de Scenic Drive verder en stoppen we nog bij Cabins. Daar hebben ze in 1930 drie kleine "huisjes" gemaakt voor visitors die daar wilden verblijven. het is een lege vierkante ruimte, met een open deur en open raam. En een open haard er in. De Cabins zijn gemaakt van het rode gesteente uit de bergen. Daarna verlaten we Valley of Fire State Park om naar Hurricane, Utah verder te rijden. Daar zit ik nu in onze hotelkamer onze reisverslagen te typen. We verblijven hier 1 nacht en gaan morgen op weg naar het volgende National Park, namelijk Zion. Ik zeg: alvast trusten ;).

1. Annelies:
    25 september 2013
    Geweldige foto's, wat'n ervaring. Kijk nu al uit naar de volgende belevenis.lijkt wel of we een documentaire volgen :-). Nog veel plezier en tot het volgende avontuur. Liefs pap en mam
  2. Annet en Herman:
    25 september 2013
    Wat hebben jullie al veel meegemaakt en gezien in deze anderhalve week vakantie. We blijven jullie volgen en wat een prachtige foto`s. Maak er maar veel zodat je later kunt zeggen.
    (gelukkig hebben we de foto`s nog.) XXX Annet en Herman.
  3. Rianne van der Ven:
    25 september 2013
    Hoi Rob en Yvette, leuk om die verhalen te lezen . Zo krijgen we ook een beetje vakantiegevoel . Geniet ervan en heel veel plezier nog !! Groetjes van de Vennekes uit Oss